Először szervezett a levelező tagozaton tanuló óvodapedagógus-hallgatók mentorai számára szakmai konferenciát a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kara. A szerdai hajdúböszörményi tanácskozáson a képzés új követelményrendszerét is bemutatták.
Összesen 82 harmadéves levelező és 91 nappali tagozatos óvodapedagógus hallgató kezdi meg nyolchetes külső szakmai gyakorlatát márciusban. Idén is több tucat óvodában várják a jelölteket elsősorban Szabolcs-Szatmár-Bereg, Borsod-Abaúj-Zemplén és Hajdú-Bihar megyében. A nappali tagozatos hallgatóknak erre az alkalomra minden évben tanácskozást szervez a Debreceni Egyetem hajdúböszörményi kara, de idén először a levelezősök mentorait is szakmai előadásokkal és bemutatókkal segítették munkájukban.
- Ezen a rendezvényen az aktuális elméleti kérdések mellett a folyamatosan korszerűsödő képzési gyakorlatot is megismerhetik az óvodapedagógus kollégák. Fontosnak tartjuk, hogy ezek a szakemberek is felkészüljenek az új, gyakorlatorientált tantervünkre, amelynek záróvizsgáján már nem tételeket húznak a hallgatók, hanem a szakdolgozatok elméleti hátterét beszéljük meg, tehát a saját portfóliójukat kell megvédeniük. Ezzel az új kimeneti követelmény rendszerrel jövőre végeznek az első hallgatóink – tájékoztatott Vargáné Nagy Anikó adjunktus, a gyakorlatért felelős koordinátor.
Az Óvodapedagógus Mentorkonferencián a DE Gyakorló Óvoda óvodapedagógusai kisfilmeken mutatták be a csoportokban folyó képzési tevékenységet, műhelymunkát és annak értékelését.
A plenáris ülésen pedig Pálfi Sándor, a kar főiskolai tanára tartott előadást a gyermekközpontú óvodai nevelésről.
- A hazánkban egyre erősebben tapasztalható szakemberhiány miatt lényeges, hogy olyan óvodákat kell kialakítani, ami bevonzza a hallgatókat. Karunk évről-évre több mint száz óvodapedagógust képez, de ahhoz, hogy ezek a fiatalok valóban a szakmájukban helyezkedjenek el, meghatározó lehet az a néhány hét, amit a külső szakmai gyakorlaton töltenek el. Egy olyan empatikus, segítő környezetet kell kialakítani számukra, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy később ne legyenek pályaelhagyók – hívta fel a figyelmet a szakfelelős.
Március 13-án a harmadéves nappali tagozatos hallgatók és mentoraik találkoznak majd egymással egy hasonló konferencián a Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karon.