Élmény és önismeret óvodás korban

A tanácskozáson a kar szakemberei előadásokon és kiscsoportos műhelymunkákon mutatták be a legújabb módszereiket. A Komplex Művészeti Nevelés Szakcsoport 2018 szeptemberében alakult meg az egyetem hajdúböszörményi karán. Öt művészeti terület tíz oktatója találkozik rendszeresen azért, hogy közösen, együtt gondolkozva, egymást formálva hitelesen és eredményesen a művészet élményének részese és továbbítója legyen.



- Úgy véljük, a komplex művészeti nevelés során megtapasztalhatjuk a különböző művészeti ágak: a képzőművészet, az irodalom, az ének-zene, a bábművészet és a mozgás koherenciáját. A változatos műfajok és módszerek és a területek közti kölcsönhatások, illetve tevékenységek segítik a világot egy egységben érzékelő, holisztikus látásmód kialakítását – fogalmazott Bujdosóné Papp Andrea, Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar főiskolai docense a témában rendezett konferencia pénteki megnyitóján.



A konferencián elhangzott, hogy a komplex művészeti nevelés és művészetalapú módszerek fókuszában mindig a játékosság, a saját élményekre építő együttműködés áll. Kiemelten fontos a kisgyermekek számára, hiszen a befogadás és alkotás változatos formáin keresztül fejlődik az önismeretük. Az alkotótevékenység során megélt érzelmek, egyéni és közösségi élmények pedig gazdagítják a gyerekek belső világát. A kétnapos szakmai tanácskozásra több mint 70 pedagógus érkezett a keleti-régióból, valamint a határon túlról.



- Karunk számos erdélyi és délvidéki óvodával alakított ki szoros kapcsolatot az elmúlt 18 évben. Rendszeresen tartunk módszertani gyakorlatokat, hogy az ottani magyar szakemberek is megismerkedhessenek a hazai pedagógiai gyakorlattal. Örömünkre szolgál, hogy a határon túli kollégák kérésére ezúttal házigazdaként teremthettünk lehetőséget a közös tapasztalatcserére – hangsúlyozta Bálint Péter dékán.

 

 

 

A tanácskozáson a Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar oktatói tartottak előadásokat és kiscsoportos műhelymunkákat a saját művészeti területükről. A bábművészet, színház- és drámapedagógiáról Láposi Terka, a zenei nevelésről Tamásiné Dsupin BorbálaHovánszki Jánosné és Barát-László Bernadett, a vizuális nevelésről Bujdosó Mária és Prém Vanda, a mozgásról Kőnigh-Görög Dóra, az irodalmi nevelésről pedig Gesztelyi HerminaKis Gábor és Bujdosóné Papp Andrea.

Sajtóiroda-TB

Legutóbbi frissítés: 2022. 07. 22. 13:59