Mi alig várjuk, hogy mindent láthassunk

– gyógypedagógia szakos hallgatók a Plymouth University-n

Az első hónapunk Plymouthban

Az utunk egy átlagos januári szerda reggel hajnalán kezdődött a budapesti repülőtéren. A repülés kellemesen, főként pihenéssel telt. Hamar megérkeztünk a londoni Heathrow repülőtérre, ahonnét utunk négy és fél órás távolsági buszozással folytatódott.

A kora esti órákban érkeztünk meg Plymouthba, ahol kezdetét vette első kalandunk: a kollégium megtalálása. Miután egy óra keresgélés után sikeresen megtaláltuk, beköltöztünk és kipihentük a hosszú út fáradalmait. Másnap újult erővel vágtunk bele a város felfedezésébe és megismerésébe. Elsétáltunk a The Hoe Parkba, ahol a város szimbóluma, a világítótorony áll. A partról csodás kilátás nyílik a végtelen óceánra. A következő hosszabb sétánk a The Royal William Yard-hoz vezetett, ahol nemcsak a hajókat tudtuk megcsodálni, de a Devils Pointnál a tájat is. Innét komppal áthajóztunk Mount Edgcoumbe-hoz, ami egy csodás angolkerttel körülvett kastély. Plymouthban ellátogattunk a The Box múzeumba is, ahol érdekes kiállításokat tekintettünk meg.

A tipikus angol, esős időjárás ellenére mi sokszor tapasztalunk csodás napsütést, olyankor pedig nyakunkba vesszük a várost.
Összeségében nagyon jól érezzük magunkat. Az elmúlt egy hónap alatt sikeresen be tudtunk illeszkedni, megismertük a várost és az egyetemi életbe is belekóstolhattunk. Az órákat is nagyon élvezzük, az oktatók nagyon segítőkészek minden téren. Az egyetemen a szociológia tárgy keretein belül ellátogattunk Bodminba, ahol megnéztünk egy híres angol börtönt. Rengeteg természeti csoda vár még minket itt, amiket fel tudunk fedezni és mi alig várjuk, hogy mindent láthassunk.