Gyermeknevelési Tanszék

Fogadóórák 2024/2025 tanév - I. félév

A tanszék dolgozói

Publikációk: mtmt

 

Publikációk: mtmt

 

Publikációk: mtmt

 

Publikációk: mtmt

 

Publikációk: mtmt

 

Publikációk: mtmt

 

A Gyermeknevelési Tanszék múltjának rövid áttekintése

A Tanszék jogelődje: 1971-1974-ig a Nyíregyházi Tanárképző Főiskola hajdúböszörményi tagozatának szervezeti egységeként működött.
Önálló 1974-2000-ig: Neveléstudományi Tanszék néven. 2000-től jelenig Gyermeknevelési Tanszék néven működik.

Tanszékvezetők

  • 1971 – 1988 Dr. Kovács György kandidátus, intézetalapító igazgató az Óvodapedagógia és a Játékpedagógia hazai megalapítója, a Játék Fórum elindítója
  • 1988 – 2008 Kövér Sándorné dr. főiskolai tanár, tanszékvezető főigazgató a vezető óvodapedagógus szakirányú továbbképzési szak megalapítója és működtetője

Tevékenységek

A Tanszék oktatói három szakon képeznek hallgatókat:

  • óvodapedagógus
  • szociálpedagógia
  • andragógia szakokon nappali és levelező tagozaton.

Ugyanakkor jelentős szerepet vállalnak a szakdolgozatok konzultálásában

  • szakirányú továbbképzésekben
  • a vezető óvodapedagógus szakirányú továbbképzési szak megalapításában és működtetésében Kövér Sándorné dr. szakvezető irányításával
  • a hallgatók szabadidős tevékenységeinek szervezésében
  • a Tudományos Diákköri munka patronálásában
  • a gyakorló óvodapedagógusok országos továbbképzésében, konferenciák szervezésében és programjaiban
  • a felsőoktatás korszerűsítésére irányuló projekt kidolgozásában (kompetencialapú pedagógusképzés HEFOP3.3.2.)
  • alternatív óvodai nevelési program készítésében (Lépésről – Lépésre Program, Vidámság Háza program)
  • a tantervi korszerűsítésben
  • közreműködtek nemzetközi projektekben (Leonardo II., Erasmus)
  • az országos és nemzetközi Játékpedagógiai Fórum hagyományainak folytatásában

Oktatott tantárgyak

  • Általános pedagógiai, alapozó, törzstárgyak

Közreműködnek

  • szakmai modulok elméleti és gyakorlati trágyaiban
  • speciális pedagógiai modulok tárgyaiban
  • óvodapedagógusok és szociálpedagógusok gyakorlati képzésében
  • Humán erőforrás-fejlesztés
  • Jelenleg a fiatal tanszéki oktatók közül 3 fő rendelkezik PhD minősítéssel, 4 fő PhD hallgató. A korábban kidolgozott BA tantervben több olyan korszerű, a társadalmi, területi igényeket figyelembe vevő tantárgy oktatására kerül sor folyamatosan, amelyek egy-egy új területre történő felkészülést, tanagyag kidolgozást tesznek szükségessé (multikulturális – interkulturális nevelés, differenciáló pedagógia, integráció, korszerű tanuláselméletek, és tanításmódszerek, pedagógiai alternatívák, kompetenciafejlesztő tréningek)

Kapcsolattartás a szakmai élet gyakorlatával

Az utolsó éves hallgatók zárófoglalkozásain, a mentorok továbbképzésein, az egész országra kiterjedő előadássorozatok keretében oktatóink élő kapcsolatot tartanak a gyakorlattal. Az aktuális szakmai problémákról közvetlenül és rendszeresen tájékozódnak, ezeket kutatási programjaikba beépítik.

A tanszék tervei

A tanszéki kutatások prioritásainak meghatározását követően a team munka kiszélesítése az egyetem karainak és a területi intézményekkel (óvodák, bölcsődék) való együttműködés fokozásával.

Kiemelt kutatási témák

  • Kompetencia alapú képzés elméleti, gyakorlati és módszertani kérdései
  • A XXI. századi kisgyermekkor jellemzői széles vertikumú témakör
  • A HEFOP 3.3.2. pályázat szakmai eredményeinek beépítése a kompetencialapú képzésbe szakjainkon
  • Segédjegyzetekkel a hallgatók önálló tanulásának segítése
  • A HEFOP oktatói és hallgatói kézikönyveinek alkalmazása az interaktív és kooperatív tanulási folyamatokban
  • Pályázati aktivitás folytatása
  • Konferencián való részvétel és publikációs motiválása

 

Legutóbbi frissítés: 2024. 10. 02. 09:56