A Tanszék kutatási témái - Komplex Művészeti- és Egészségnevelési Tanszék

Dr. Szerdahelyi Zoltán

  • A fizikai aktivitás vizsgálata a közoktatásban és az egyetemi képzéseken résztvevők körében
  • A különböző korosztályok életminőségének, egészségkulturális magatartásának vizsgálata
  • A versengés és kooperáció vizsgálata a mozgásos játékok alkalmazásával összefüggésben

Dr. Laoues-Czimbalmos Nóra

  • A fogyatékos gyermekek és felnőttek egészségmagatartásának és életmódbeli szokásainak vizsgálata: Prevenciós stratégiák hatékonysága.
  • A sportalapozó tevékenységek és programok hatása az óvodás és iskoláskorú gyermekek motoros képességeinek és mozgáskoordinációjának fejlődésére.
  • Az adaptált sportok és testnevelés jelentősége, hatékonyága a gyermekek szociális-, kognitív és érzelmi fejlődésében és integrációjában.
  • Mozgásfejlesztés módszertani aspektusai ép és fogyatékossággal élő gyermekek körében.
  • A gyógytestnevelés és a speciális mozgásfejlesztő programok hatékonysága a mozgásszervi  és belgyógyászati rehabilitációban a különböző életkorú csoportokban.

Dr. Müller Anetta

  • Szabadidő és sportolási szokások és egészségmagatartás gyerekek és felnőttek körében.
  • Mozgásfejlesztés módszertani aspektusai ép és fogyatékossággal élő gyermekek körében.
  • A gyógytestnevelés és a speciális mozgásfejlesztő programok hatékonysága a mozgásszervi és belgyógyászati rehabilitációban a különböző életkorú csoportokban.
  • A sportalapozó tevékenységek és programok hatása az óvodás és iskoláskorú gyermekek motoros képességeinek és mozgáskoordinációjának fejlődésére.
  • Az adaptált sportok és testnevelés jelentősége, hatékonyága a gyermekek szociális-, kognitív és érzelmi fejlődésében és integrációjában.

Péter Csaba

  • Alternatív zenepedagógiai módszerek alkalmazása a gyógypedagógiában.
  • A zene és a zenei nevelés jótékony hatása a képességek fejlődésére a 3 és 6 éves korú  gyermekek életében
  • A zenei nevelés lehetőségei a bölcsődében

Dr. Fógel-Veres Anett

  • A közös éneklés jótékony hatásai a gyermekek szociális nevelésében
  • Óvodapedagógusok énektechnikai fejlesztése, a hangképzés szerepének vizsgálata az  óvodában
  • Az énekkari nevelés lehetőségei kisgyermek korban
  • Az Éneklő Ifjúság mozgalom története

Dr. Árkosi Julianna

  • Az adatokra épülő zeneterápia
  • Sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése zeneterápiával 
  • Mondókák és gyermekdalok alkalmazása a gyógypedagógiai gyakorlatban 
  • Tanulásban akadályozott gyermekek fejlesztése Ulwila módszerrel 
  • Hagyományőrzés és képességfejlesztés

Tamásiné Dr. Dsupin Borbála

  • Az éneklés pozitív hatásmechanizmusai a permanens nevelés folyamatában
  • Kisgyermekkori személyiségfejlesztés a zene eszközeivel
  • A hangszerjáték szerepe és módszerei a pedagógus fejlesztő tevékenységében
  • A zenei hagyomány jövője az óvodapedagógiában.

Láposi Terka

  • A bábjáték antropológiai és fejlődéslélektani hatásmechanizmusa.
  • A bábjáték helye a magyar dramatikus népszokások sorában.
  • A bábművészet műfaji sajátosságainak ősisége, ontológiája.
  • A dráma-, a szín- és a bábjáték egymásra hatása.

Dr. Gesztelyi Hermina

  • Az irodalom szerepe óvodáskorban
  • A kortárs gyerekirodalom szerepe, jelentősége
  • Klasszikus mesék és kortárs feldolgozásaik
  • Az irodalom mint az érzékenyítés eszköze
  • Kora újkori női műveltség

Dr. Kis Gábor

  • A drámapedagógiában rejlő fejlesztési lehetőségek
  • Drámapedagógia az óvodában
  • Amatőr színházi előadás-tervezés
  • Az irodalmi nevelés módszertana

Dr. Daróczi Gabriella

  • Narratív készség fejlesztése gyermekkorban különféle típusú gyermekkönyvekkel.
  • A gyermekkönyv-médium típusai.
  • A nyelvi készség fejlesztésének integratív módjai 3 - 8 éves gyerekek esetében

Prém Vanda

  • Sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése, módszerelveket érvényesítő vizuális technikák.
  • Érzékenyítő foglalkozások a művészeti fejlesztés során.
  • Népi kismesterségek és hagyományos kézműves technikák az óvodai vizuális nevelésben.
Legutóbbi frissítés: 2024. 10. 15. 13:24