A tanszék oktatóinak a belföldi és külföldi tanulmányutak, előadások, konferenciák, hangversenyek, művésztáborok, különböző sporttevékenységek alkalmával szerzett tapasztalataik beépülnek az oktatók szakmódszertani repertoárjába. A tanszék oktatóinak a tudományos tevékenysége, konferencia előadása, szakértői munkája jelentős. A 4 szakmacsoport tevékenységét számos zsűrizés, előadói szereplés, élő előadás, egyéni és csoportos kiállítás, sportversenyek fémjelzik. A tanszék oktatóinak célja, hogy összegyűjtsék a zenei-, a kommunikációs-, a vizuális-, a sport- és egészségnevelési tapasztalatokat, amivel hozzájárulhatnak az élményközpontú oktatáshoz. A tanított tárgyaknál kiemelt szerepet kap a kreatív, alternatív szemlélettel bővülő, színes oktató-nevelő munka, a művészeti és egészségnevelési oktatáshoz kapcsolódó attitűd. Sokrétű kutatómunkájukban az élményszerű, interaktív művészeti nevelést és a sportolás, egészségnevelés leghatékonyabb módszereit igyekeznek rendszerbe foglalni.
Az alábbi linkre kattintva megtekinthetik a Komplex Művészeti- és Egészségnevelési Tanszék önálló kiadványait:
KOMPLEX MŰVÉSZETI- ÉS EGÉSZSÉGNEVELÉSI TANSZÉK ÖNÁLLÓ KIADVÁNYAI
A tanszék oktatói kiemelt feladatuknak tartják az egyes szakmaterületeken a hallgatói tehetséggondozást, s az időnkénti hallgatói országos megjelenést. A tanszéken 2000-2019 közötti időszakban nagy hagyománya volt a hallgatók szakmai országos versenyekre való felkészítésének: népdaléneklési-, hangszeres, kórus-, foglalkozási versenyeken való egyéni és csoportos részvételre, illetve ezen versenyek/országos találkozók megrendezésére is számos alkalom adódott. A művészeti szakmaterületek 45 éven keresztül minden félévben hangversenyekkel, széles repertoárt felvonultató kiállításokkal mutatták be hallgatóink folyamatos készségfejlesztését, amelyeknek a későbbi tantervi változások más irányt szabtak.